Top

AquaTop Display    

Welcome to Koike Laboratory at Tokyo Tech !

Koike Laboratory is a research laboratory at Tokyo Institute of TechnologyOur research focus is on Human-Computer Interaction. In particular, we are interested in Vision-based HCI, Digital Sports, Information Visualization, and Network Security such as Intrusion Detection System and Honeypot. We welcome undergraduate students, graduate students, post docs, researchers, and collaboration from all over the world! Please contact Professor Koike if you are interested.

小池研は東京工業大学 情報理工学院 情報工学系の研究室です.私たちは人間にとってより使いやすくてより楽しいコンピュータインタフェースに関する研究,つまりHuman-Computer Interactionの研究を行っています.特に,コンピュータビジョンを用いた次世代インタフェース,デジタル・スポーツ,コンピュータグラフィックスを用いた大規模情報の視覚化,ウィルス・ワーム・不正侵入検知,ハニーポット等のネットワークセキュリティ,より使いやすい認証システムに関する研究を行っています.小池研究室では世界中からの学生,ポスドク,研究者,そして共同研究を歓迎します.興味のある方は小池教授までコンタクトしてください.

What's new

  • Professor Mark Chignell Professor Mark Chignell of University of Toronto is now visiting our lab during summer. We are collaborating together on spherical displays.
    Posted Jul 4, 2018, 6:39 PM by Hideki Koike
  • CHI2018 Hwang君の論文がACM Human Factors in Computing Systems (CHI2018)に採択されました.Dong-Hyun Hwang, Hideki Koike: ParaPara: Synthesizing pseudo-2.5D content from monocular videos for mixed reality, the ACM CHI Conference on ...
    Posted Apr 5, 2018, 3:34 AM by Hideki Koike
  • AVI2018 東さんの論文と田中君の論文がともにACM Advanced Visual Interfaces (AVI2018)に採択されました.Kayo Azuma, Hideki Koike: A study on gaze guidance using artificial color shifts, Kyosuke Tanaka, Naoya Tochihara, Hideki Koike, Toshiki Sato, A real-time ...
    Posted Apr 2, 2018, 5:03 PM by Hideki Koike
  • AES2018 今さんの論文が144th Convention of the Audio Engineering Society (AES2018)にfull paperで採択されました.Homare Kon, Hideki Koike: Deep neural networks for cross-modal estimations of acoustic reverberation characteristics from two-dimensional images, the ...
    Posted Apr 2, 2018, 5:00 PM by Hideki Koike
  • DIS2018 Li君の論文がACM Designing Interactive Systems (DIS2018)にfull paperで採択されました.Li Zhengqing, Shio Miyafuji, Hideki Koike, Toshiki Sato, Hideaki Kuzuoka: Impact of display shapes on 360-degree panoramic video communication, ACM Designing Interactive ...
    Posted Apr 2, 2018, 4:56 PM by Hideki Koike
  • オープンキャンパス2017 8/10は東工大のオープンキャンパスです。小池研も研究室公開します。http://admissions.titech.ac.jp/admission/event/open_campus/
    Posted Jul 24, 2017, 6:12 PM by Hideki Koike
  • UIST2017 宮藤さんの論文が30th ACM User Interface Software and Technology Symposium (UIST2017)にfull paperで採択されました。Shio Miyafuji, Li Zhengqing, Toshiki Sato, Hideki Koike: Qoom: An interactive Omnidirectional Ball Display, 30th ACM User Interface ...
    Posted Jul 24, 2017, 6:10 PM by Hideki Koike
  • ISMAR2017 豊原君の論文がIEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality (ISMAR2017)にポスター採択(archival)されました。Soichiro Toyohara, Shio Miyafuji, Hideki Koike: ARial Texture: Dynamic Projection Mapping on Drone Propellers, IEEE International Symposium ...
    Posted Jul 24, 2017, 6:09 PM by Hideki Koike
  • RO-MAN2017 高橋宣裕君の論文が26th International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN2017)にfull paper採択されました。Nobuhiro Takahashi, Hideki Koike: SHIN-TAI: A Method for Controlling Characteristics of a Humanoid Robot's ...
    Posted Jul 24, 2017, 6:07 PM by Hideki Koike
  • AH2017 Augmented Human International Conference (AH2017)でM2の中澤君と船越君が以下の発表を行いました.- Synthesizing Fixed Point of Views from a Spinning Omnidirectional Ball Camera: Masakazu Nakazawa and Hideki Koike- Video segmentation and stabilization for BallCam: Ryohei Funakoshi ...
    Posted Apr 4, 2017, 8:21 PM by Hideki Koike
Showing posts 1 - 10 of 22. View more »